På besök i Vaggeryd

Värnamobloggen besökte Vaggeryd härom dagen. Det var första gången jag gick runt på torget i det samhället och kollade butiksutbudet. Det är en ort jag som värnamobo åker igenom med bil eller tåg för att ta mig till Jönköping. Men nu hade jag ärende dit och i väntan på tåget hem passade jag på att titta runt lite.

Jag började med att äta lunch och hade siktat in mig på Bettans Restaurang & Pizzeria (efter research på kommunens hemsida), men den var nedlagd och lokalen stod tom. Jag valde inte heller Saturnuskällaren, för den vet jag finns i Skillingaryd, trots att adressen är Vaggeryd på sagda hemsida. Restaurang Martini blev det som serverade mig dagens rätt - schnitzel med stekt potatis.

Sen blev det en runda till två klädbutiker och en blomsteraffär med inredningsdetaljer. Köpte inget utan spenderade russelkassan på Ritz`konditori. Det blev några väldigt goda frukostbullar och lite annat med hem i en påse.

Jag hade varit förutseende och tagit med ett paraply, vilket jag var tacksam för:



Cyklarna hade dock tak över huvudet. Den idén hoppas jag cykelparkeringsansvarig vid järnvägsstationen i Värnamo tar till sig.



Ett så fint cykelställ borde väl vara möjligt att ordna i Värnamo!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0