Gatumusikanter i Värnamo



Jag tror att jag fortfarande känner av sviter efter den jobbiga vintern. Det vill inte riktigt gå in att det blev vår och att det nu är sommar. Visserligen har vinterskorna, -jackorna och broddarna åkt ut från hallen, men det går trögt att fatta att vi redan är inne i juli. På statusuppdateringarna på Facebook är det fullt med hurtiga utrop om grillning, altaner, festivaler och resor. Jag har inte ens fått ut en blomma på balkongen.

Klirret och skratten från uteserveringarna är ett trevligt sommarljud, liksom levande musik på avstånd. Så jag cyklade närmare och blev sittande att lyssna på några av gatumusikanterna som finns i stan hela sommaren. Ett väldigt trevligt arrangemang som omväxling till högtalarmusiken på Storgatsbacken som kan bli enerverande.

Dessa ungdomar var jätteduktiga och skapar en fin stämning i sommarvärnamo.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0