Musikkafé i Apladalen



En sån där underbar kväll i juni när man känner att det verkligen har blivit sommar, man fattar inte hur det gick till, men nu sitter man sommarklädd i Apladalen i kvällssolen. En sån där kväll var det i tisdags, när Hembygdsföreningens ungdomssektion anordnade musikkafé.



Jag visste inte ens att det fanns en ungdomssektion! Utan pengar fick jag lyssna på två unga män som sjöng och spelade gitarr. De var jättebra, och är säkert kända i Värnamo bland den yngre publiken. Gratis var också kaffe med hembakad kaka.



Man hade chans att betala en frivillig avgift, och jag lovar att jag ska ha pengar med mig nästa tisdag.

För inte längesedan, efter att jag tillbringat en kväll i Apladalsstugan, undrade jag över varför det inte är musikkvällar där. Nu hoppas jag på Hembygdsföreningens ungdomssektion, att de flyttar in det trevliga arrangemanget i stugan, när höstvindarna blåser och vindtygsjackorna måste tas på igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0