Semmeltider i Värnamo

Årets första semla ska jag försöka glömma. Både när det gäller värdering av lunchställen och konditorier, så vill jag ge stället en andra chans. Därför nämner jag inte gärna var jag har fått en matbesvikelse; det kan vara en tillfällig miss eller bara att jag sovit dåligt.

Premiärfettisdagsbullen köpte jag med mig hem i måndags; det var tidigt på eftermiddagen och det fanns bara två stycken i disken. God åtgång, tänkte jag, försäkrade mig om att de var dagens och fick den i en papperspåse. Till bakverk som ska transporteras är det lämpligt med en kanister, dvs en papperspåse med stadig botten, men de kanske var slut. Så semlan var lite tillplattad, men det gjorde inte så mycket. Det som var en större besvikelse var att grädden var sur, och jag fick för första gången i mitt liv kasta en semla, efter två bett.

Annat var det i fredags på Café Snipen!



21 kr kostade en jättesemla med riktig vispgrädde i sånt övermått att det rann över. En riktig vetebulle, inte något torrt och luftigt som man kan råka ut för ibland. Mandelmassan var söt och hade god mandelsmak, locket var fint pudrat med florsocker.

Betyget blir fem semlelock av fem möjliga!





Kommentarer
Postat av: Linnea

Åh vad glad jag blir när jag läser om Café Snipens semlor, det är ju nämligen jag som står och fixar dem varje morgon! Blev först lite nervös när jag läste om sur grädde osv, men som tur var så verkar det ju som att våra semlor var bättre då!

2010-01-15 @ 19:27:31
URL: http://linneaharaldsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0