Värnamobloggen på Harrys

Vi blev sugna på en kopp kaffe i fredags kväll. Vart går man då i Värnamo, klockan 12 på natten? Finns det något näringsställe öppet? Jovisst, Harrys!



Där ska man först stå i kö för att komma in. Bli hindrad av stadiga vakter. Nej, entrévärd heter det numera. Inte ens Värnamobloggen får företräde.

Det är stenhård ålderskontroll - jag klarade den med råge. När man väl kommit innanför dörren ska man betala inträde på 60 kr och stå i kö för att hänga av sig ytterkläderna, vilket kostar 20 kr.

Vad kaffet kostade har jag ingen aning om; jag hade turen att bli bjuden av en gentleman. Jordnötterna smakade jag inte av. Man kan inte veta var fingrarna som varit före en i skålen har varit. Om man säger så.



Det här hamnade under kategorin "Mat i Värnamo". En irish coffee är inte mycket till mat, så jag får återkomma med matrecension.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0