Proffs i parken



Värnamobloggen har ont i halsen idag. Det var jag som satt i mitten, ganska långt fram och sjöng högst. Ibland tror jag att jag till och med överröstade Sten Nilsson. I alla fall hängde jag med i "Jag vill vara din, Margareta".

Det började med att jag var ute på en cykeltur och svängde in i Folkets Park. Skulle kolla om fontänen var på. Det var den. Det hördes musik från scenen och vilka fick jag se där och ställa in ljudet, om inte Sten & Stanley - dvs Sten och Ebbe Nilsson, Ebbes son Alexander och Ebbes synth med både trumpeter och kör.



Jag bestämde mig för att stanna kvar, för det skulle bli allsång med Sven Slättengren och så dessa gamla erfarna dansbandsmusiker som komplement. De är på turné sponsrade av en veckotidning.

Efter en timma var lokalen nästan fullsatt och när evenemanget började var det som när Lill-Babs sjöng i parken på 1960-talet; folk stod i gångarna och alla sjöng med.

Efteråt kunde man köpa deras cd-skiva med allsånger och få autografer.



Sten Nilsson berättade att de spelat här i Folkets Park förut. Jag var där.


Kommentarer
Postat av: Anita

och detta missade jag!

2009-07-09 @ 15:15:31
Postat av: Bloggarberta

Anita: Du hade chansen!

2009-07-10 @ 09:38:35
Postat av: Elisabeth

Jag kom ihag att jag dansade till Sten och Stanley i Bokskogen och pa Riverside i Gislaved. Sa langesedan det kanns, men sa mycket roligt vi hade.

2009-07-11 @ 04:39:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0