Sushisuccé!



Utan tvekan kan jag säga att det kommer att bli succé för det nya matstället Sushi Bar Halleluja i Värnamo. I kväll när personalen har kommit hem, efter en lång dag på Storgatsbacken 4, kan de känna tillfredsställelse med första öppetdagen.

När jag kom dit klockan halv sju i kväll var några rätter slut. 6-7 personer stod hela tiden i kö vid disken. Väntetiden på beställningarna var en timma. Medan jag väntade på mina fem Nigiri och fem Maki hade jag gott om tid att se mig om i lokalen.



Fräsch och fin inredning, högt i tak, en rymlig känsla trots att lokalen inte är särskilt stor. Baren har plats för säkert 30 gäster, som får sitta på barstolar som var riktigt bekväma. I fonden finns en tapet med motiv från en bambuskog. På andra väggar finns bilder som för tankarna till Asien och Japan. Lokalen är inte överlastad med dekorationer, utan har en japansk enkelhet.



Personalen var glad och trevlig och erbjöd beställare en kopp kaffe under väntetiden.



Det viktigaste är dock maten. Jag har ätit en hel del sushi förut. Lagat själv och tillsammans med japaner. Köpt på etablerade restauranger. Med den erfarenheten kan jag säga att man kan ropa flera "Halleluja" när man äter från den här menyn.



Bitarna var lagom stora och allt var välsmakande. Priset för mina 10 bitar var 95 kr och är helt acceptabelt. Jag hade tänkt spara några till i morgon, men plötsligt så var det inget kvar på tallriken.





Kommentarer
Postat av: SJ

Spännade, detta måste vi prova.

2009-12-20 @ 01:04:06
Postat av: Magnus

Trevligt!

Det ser verkligen fint ut, hoppas dom får många gäster och blomstrar i många år.

2009-12-20 @ 09:59:48
Postat av: carita

Ja verkligen en fin sushibar! Mycket gott!

Vänlig personal trots mycket folk o stor trängsel första dagen. Vilken succe´.Hoppas nu fler upptäcker den nya smalmaten med mycket Omega3.Inredning var smakfull med fräscha ytor.

Dubbelt halleluja!!!

2009-12-20 @ 12:42:54
Postat av: Bloggarberta

SJ: Ett givet lunchställe efter helgen!



Magnus: Jag ska göra vad jag kan för att stödja dem.



carita: Det är verkligen ett bra komplement till våra andra matställen.

2009-12-20 @ 12:59:58
Postat av: Carita

Sushibaren öppet Måndag - Fredag 11-20 Lördag 12-20

Lunchservering mellan 11 - 15



2009-12-20 @ 20:26:55
Postat av: Värnamo tjej

Serverar de bara sushi?

Jag skulle nämligen vilja gå dit, men mina kompisar gillar inte sushi. :/

2010-01-15 @ 14:01:20
Postat av: carita

Hej! Det finns kycklingspett i jordnötssås t.ex.

Fläskfile´ Oxfile´.Finns mycket annat om dina vänner är rädda för rå fisk.Finns gravad lax. Snart kommer nudlar med! Avocado.

Tycker du ska övertala dem gå med! Man lär sig!

Lycka till!

2010-02-09 @ 14:08:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0