Värnamodagarna - succé i år igen!

 
 
Med dessa två bilder vill jag illustrera succéarrangemanget Värnamodagarna. Bilder på folk som sjunger med, tävlar, hoppar, äter och i övrigt njuter av denna lyckade folkfest kan man se i lokalmedia.
 
För mig är stadsfestivalen avspärrat centrum så det är omöjligt att cykla där (men vad gör det de här få dagarna), folk som äter och äter - indiskt, älgkebab, churros, munkar och en hel massa annat. Kön till indiska vagnen har varit lång hela dagarna och kvällarna. Vi är helt klart svältfödda på annan utemat än asiatiskt och pizza. Jag har klämt i mig en och annan wokad älg, friterad smet doppad i grädde och sylt och nanbröd. Det enda jag blivit besviken på var den bleka och sladdriga pannkakan som kallades crêpes - men så är inte Värnamo heller Paris.
 
Kvällsevenemangen har jag hoppat över - men det har inte andra. Fullt med folk i tälten som bjuder på musik. Gick förbi den stora filmduken som skulle visa utomhusbio. Ett kul initiativ som jag hoppas kommer igen. Blir det film i en genre som passar mig ska jag gå dit. Nu visades en fantasyfilm och det är väl troligare att den drog till sig fler tittare än det som lockar mig.
 
Folk kommer till festivalen från när och fjärran. Kompisgäng passar på att stråla samman just den här helgen, familjer tar med barnen för en massa aktiviteter och dryck i lustiga förpackningar. Man får sitta på Flanaden och dricka starköl i plastglas. Langosarna är lika tungt friterade som vanligt. Alla är glada och vädret är fint. Kan det bli bättre än så?
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0