Mötesplats Möbelbygd i Blickfånget

 
I den fina och intressanta utställningen i Blickfånget möttes värnamostolar från förr och nu. Utställningen är avslutad och jag är ute alldeles för sent för att göra reklam för den. Jag kan i alla fall inte låta bli att visa bilder från mitt besök i början av september.
 
På den lilla ytan i Cupolen som heter Blickfånget hade Kulturförvaltningen med Magnus Engberg arrangerat en utställning "Mötesplats Möbelbygd" som visade en stor och viktig del av Värnamos designhistoria.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Här möttes supermoderna stolar från Källemo och Jonas Bolins betongstol kändes inte alls fel intill den snyggaste receptionsdisk jag sett.
 
Det var bilder på möbelfabrikerna och arbetarna därvid samt kartor så man kunde se precis var byggnaderna var belägna. Värnamo Nyheter hade en artikelserie under utställningstiden med bilder från de fabriksbyggnader som fortfarande finns kvar och intervjuer med folk med minnen från trämöbeltillverkningens storhetstid i Värnamo.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0