Bokrea hos Fälths i Värnamo



Tryckeriet Fälth & Hässler i Värnamo har känts som en institution - de har alltid funnits, liksom. Nu händer det mycket i boktryckarbranchen och stor del av personalen är uppsagd på företaget. (Om jag har förstått saken rätt, är företaget sålt, skriv gärna i en kommentar om du vet mer om detta.)

Fälths har gjort många praktverk genom åren och är kända för sin höga kvalitet. De senaste dagarna har de haft utförsäljning av en hel del böcker och även av inredning.



På 1980-talet var det jättepopulärt att sätta ett gammalt sätterikast på väggen och fylla det med småprylar. Jag ville väldigt gärna ha ett då, och köpte en nytillverkad hylla eftersom det var lättare att få tag i. Mycket dammande var det av minifigurerna och de små hyllplanen.

Jag vet inte vad som for i mig, men jag köpte ett kast idag. Vet inte vad jag ska ha det till - dammtorkning är inte min favoritsyssla. Men jag kunde inte motstå det - det är något med utförandet, det gamla träet och handtaget som tilltalar mig. Helst skulle jag vilja att typerna låg kvar.

Det kommer att bli en chic inredningsdetalj hos paret i 30-årsåldern, som lade ett bud på ett helt skåp.

Som värnamobo och konst- och designintresserad kunde jag inte motstå stora boken om Bruno Mathsson. För varje betald hundralapp fick man välja en gratisbok från ett välfyllt fyndbord. Det blev några stycken...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0