Bra, Värnamo kommun!

Vi har simundervisning i skolan, vi har fina utomhusbad som Värnamobadet och Forshedabadet. Badsjöar inom nära räckhåll och simhallen i Värnamo, numera öppen året om.

Att kunna simma ses som en självklarhet och oavsett simkunnighet är det en härlig känsla att vistas i vatten.

Alla trivs dock inte med att klä av sig i stort sett alla sina kläder och fritt bli beskådad av vem som helst. Många vill inte göra det av kulturella och religiösa orsaker. Det som är självklart för mig är en omöjlighet för andra.

Jag är farmor och kan gladeligen tänka mig att ta på baddräkt och leka i vattnet med min ettårige sonson. Det gjorde inte min farmor. Hon hade alltid heltäckande kläder och bar sjalett utomhus. Det var inget konstigt med det.

Nu ska det bli badtid i simhallen i Värnamo enbart för kvinnor. Jättebra! Till en ringa kostnad ska fönster skärmas av och en badvakt anlitas under en tid på dagen som inte inkräktar på andra öppettider och inte heller på andra bokade tävlingar/träningar. Bra att utnyttja bassängerna fullt ut!

Det kommer att vara öppet för alla kvinnor över 15 år. Ett utmärkt tillfälle för kvinnor att bada och simma utan ansvaret för småbarnen.

Att man dessutom slipper de manliga kritiska ögonen blir skönt. Kunna gå utmed bassängkanten utan att behöva passera ett antal ögonpar som klistrar sig fast på ens inte så attraktiva kropp.

Jag har hört att man ska kunna hyra en heltäckande baddräkt om man inte vill exponera sig över huvud taget.

En jättebra chans att lära sig simma och kunna föra konsten vidare till de mindre barnen.


Kommentarer
Postat av: Ella

Vet du om det finns buss till High chapparal fortfarande?

2011-07-16 @ 10:42:37
Postat av: Värnamobloggen

Ella: Jag vet inte om det är så, men kolla med turistbyrån:

http://www.visit-varnamo.com

2011-07-19 @ 11:42:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0