Värnamorevyn

Årets föreställningar med Värnamorevyn går mot sitt slut för den här omgången. Som vanligt har det varit mycket folk som har bänkat sig i Cupolen för att se vad Sven Slättengren har hittat på den här gången.

Var den bra då? Ja, den var inte dålig. Alla artister och musiker var duktiga och gjorde ett proffsigt framförande. Särskilt gillade jag de tre showande tjejerna som syns i videoklippet här under. Det är Emma Kuivalainen som är frontartist här. De andra flickorna gjorde också bra ifrån sig, men jag lade mest märke till Emma, som växer som artist för varje år. Synd att hon inte var med i fler sketcher - hon är bra på att agera också.



De nummer där Slättengren var med var bäst. På en nyårsrevy i Värnamo ska det vara bred småländska och det saknade jag hos de andra. Jag saknade också en gnista mellan skådespelarna - kanske var de bara trötta såhär i slutet?

Men allra mest saknade jag de lokala inslagen. Det räcker inte med att säga "Kulltorp" för att man ska skratta igenkännande. Var var valet? Politikerna? Containervalstugan? Cykelvägsskyltarna som visar fel? Hornbrinksgropen? Elupproret? Vandalorum? Värnamos 90-årsdag? Minkarna? Tekniska kontoret? Nättidningarna?

Det är väl inte så lätt att skriva ihop revynummer, men kan Norra Skolan så...

I alla fall var det trevlig underhållning och inte minst en fin trerätters middag dessförinnan!

Kommentarer
Postat av: joke

Håller helt med dig. 3-rättersmiddagen var fantastisk eller hur?

2011-02-05 @ 16:28:38
Postat av: Bloggarberta

joke: Den var superb!

2011-02-05 @ 17:07:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0