Utflykt till Rusarebo



Vi chansade på att det skulle vara uppehållsväder och tog med oss lunchen till Rusarebo äng.



Vi följde anvisningen och gick på stigen till sittplatsen med utsikt över sjön. Marken var översållad med blåsippor, vitsippor och vårlök.



Den mest fotograferade blomman tror jag är vitsippan. Den som vi har längtat efter och som nu bildar med sina tusentals kompisar en matta som ser ut som nyfallen snö. Det vågar man säga, utan att det känns utmanande. Ingen säger väl att nyfallen snö ser ut som vitsippor?




Kommentarer
Postat av: Bettan

Tack for de jatte fina bilderna. Svart att tro att det ar ett ar sedan jag var hemma. Det ar underbart med vitsippor och jag ar glad att jag fick se dom da.

2010-05-05 @ 21:28:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0