Apladalsstugan

Har jag missat något? Här finns en lokal centralt i Värnamo med restaurangkök, serveringsdel med plats för - jag vet inte exakt, men säkert 100 sittande personer. Det finns en öppen spis (tänk en regnvåt höstkväll...), utanför finns  sittplatser för nästan lika många på båda sidor av huset. Man kan ha dörrar öppna i sommarkvällen. Det finns inga grannar precis inpå som kan bli störda. Välinrett med toaletter, garderob, handikappanpassning.




Visst låter det som en idealisk lokal för en blueskväll, visafton, ett jazzband, stråkkvartett, teaterföreställning, temakvällar av olika slag?

När är de där kvällarna? Varför används inte Apladalsstugan på det sättet - eller är det jag som inte har uppmärksammat verksamheten?




I Herrestad drivs det utmärkta kaféet sommartid av ägaren som även arrangerar musikkvällar. Vem vill överföra det konceptet till Värnamo, mitt i stan på bästa läge med gott om parkeringsplatser och i naturskönt läge?



Nu är det så att jag inte vet någonting om hur och av vem driften sköts, inte heller om ägandeförhållanden och avtal och möjligheter.

Jag vill bara sitta i en fullsatt Apladalsstuga och lyssna på blues med Armadillo.



Eller har jag missat något; flygeln används kanske inte enbart vid begravningskaffe och köravslutning?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0