Lägenheter i Karlsdal



Nästa byggprojekt som kommer att uppmärksammas - efter de som byggs på Vråen och på början av Jönköpingsvägen - är det område med lägenheter som kommer att byggas på Karlsdal.

Stans bästa läge med nära till centrum och Apladalen, lugnt område. Som om det inte räckte tänker byggfirman bygga en pool på gården för de boende och jag är en som kommer att avundsjukt snegla in över staketet. Fast jag har ju Värnamobadet! För att bada där behöver jag inte satsa nästan en miljon kr...

Två tredjedelar av lägenheterna är redan bokade. På hemsidan ser man inte vad de kommer att kosta, men motsvarande nybyggnation i Växjö handlade om 800 000 - 900 000 kr för en trerumslägenhet.

Ännu står de gamla växthusen kvar och är vackert bedagade byggnader. Mer bilder kommer i nästa inlägg!

Kommentarer
Postat av: Ö-helena

Å, är det Brännerigatan? Där bodde jag i tjugoårsåldern!

2010-04-28 @ 22:27:38
URL: http://oversattarbloggen.blogspot.com
Postat av: Bloggarberta

Ö-helena: Ja visst är det Brännerigatan! Det är sig likt sen den tiden du bodde där.

2010-04-29 @ 10:21:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0