Vid Viaduktens början



I hörnet av Köpmansgatan och Luddögatan finns det här välbevarade tegelhuset. Lite nervöst är det om det ska få vara kvar, med tanke på rivningshetsen i stan. Jag har inte hört talas om att det skulle vara i farozonen, men vad vet jag. I bottenvåningen finns frisersalongen Klippateljén, där jag är en nöjd kund. Min frisör berättade att när de renoverade för salongen hittade de tidningar som isolermaterial, och som minne av forna tider har de sparat en tidningsbit.



Året är 1904 och föreningen Gamla Wernamo vet säkert mycket om det här huset och hur Värnamo såg ut då.



Så här ser salongen ut idag - men ser den inramade pappersbiten i mitten av bilden.

Kommentarer
Postat av: Madde

Vad hände med svaret på Bildgåtan då?

2009-05-23 @ 09:58:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0