Söndagspromenad i Värnamo

Man kan gå Ohsarundan, Prostsjörundan eller andra längre promenadsträckor. Man kan också göra som jag: promenera i småparkerna i Värnamo.

Jag började med Luddöparken. Om det är de officiella namnen jag använder vet jag inte; så lite vet jag om småparkerna. Vad jag vet är att jag kommer att göra om det! På besök i andra städer tar jag gärna en runda omkring en kyrka, till exempel. Går och läser på de gamla gravstenarna, sitter en stund på en bänk. Hur ofta har jag gjort det i Värnamo? Aldrig! Så nu var det dags.

Luddöparken presenterade jag i ett tidigare inlägg, med fontänen. Sen styrde jag stegen till Kyrkparken.





Där var det dött, inte en människa förutom Olle Rydells orkester, som höll på att plocka in sina instrument inför kvällens konsert.



När man sitter på en bänk i Kyrkparken i skuggan under de stora lövträden hade det varit fint att också se ut över en fontän på Kyrktorget.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0