Loppis i rivningskvarter

Tre pigga damer i Värnamo hyr en lokal och ordnar loppmarknad. Det var första gången i lördags och jag missade alltihop. Men det blir fler tillfällen, och då kanske jag rent av hyr ett bord själv och försöker kränga mina pinaler.



Lokalen är i mitten av bilden, där det är gråpapper för halva fönstren.

Lite ovanför kan man fortfarande se avtrycket av skylten för "Värnamo-Tidningen". Minns ni den? Det gör jag. Min farmor prenumererade på den på 1960-talet.

Jag gillar inte riktigt att det här kvarteret ska rivas. Charmen med det är just det oregelbundna, de olika stilarna och framför allt att det är näringsverksamhet i bottenvåningen. Det blir säkert fräscht och fint sen, men likriktat, som det brukar vid nybyggnation.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0