Sveaplansrondellen

Solen sken och jag kom så småningom till Sveaplan för att titta på den senaste rondellutsmyckningen.



Både snygg och intressant. Men det var förenat med livsfara att korsa körbanan och se om det fanns en plakett med uppgift om konstverkets och konstnärens namn. Alla har ju inte Värnamo Nyheter. Så jag sökte på Värnamo kommuns hemsida på "konst" men fick ingen träff på det jag hade hoppats - en presentation av konstverken utomhus i stan.  Ett tips kanske till mina eventuella läsare i stadshuset? Eller så letade jag för dåligt. Skriv en kommentar om du vet mer!

Kommentarer
Postat av: Syster yster

Ser ut att vara något av Claes Hake.

2008-11-04 @ 21:42:45
Postat av: Bloggerskan

Jag avvaktar kommentar från en som bor granne och har önskat ett inlägg om detta.

2008-11-04 @ 23:21:01
Postat av: joke

Konstverken heter kattfoten om jag inte minns fel. Skulle vara kul att kunna se den uppifrån... Man kan ju se trampdynorna mot Götavägen och baksidan av foten mot Sveavägen/Sveaplan och benet uppåt. Skulle vara bra om de satte ett lyse pådet hela. Det kanske kommer, jag tyckte jag såg något rör och sladdar sticka upp i mitten. Hälsningar Joke

2008-11-07 @ 22:45:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0