Nu blommar torget!

En dag kom det en blomlådeförsäljare till stan. "Får det lov att vara några präktiga urnor av den högre sorten?" sporde han. "Vi har i dagarna fått hem en modern sak i en fyraårings höjd över marken med gott om plats för växter och i både svart och grått." "Vi tar ett dussin", sa kommuntjänstemannen glatt och började genast planera för planteringen. "Det blev lite dyrt, men om jag planterar exakt likadant som i fjol, så kanske ingen märker något", tänkte han.





Sålunda begav sig försäljaren över gatan till kyrkan, stärkt av den goda försäljningen på kommunen. Men ack, där var det mera sparsamt. "Vi nöjer oss med den smalare modellen, det får inte vara för vräkigt vid kyrkporten!" ansåg kyrkans folk. "Sätt en hög växt i mitten och låga runt om", tipsade försäljaren. "Det gör alla nu för tiden!"



"Nästa år ska jag besöka konditorierna", beslöt försäljaren efter en lyckad dag i marknadsstaden Värnamo.


Kommentarer
Postat av: Lillasyster

Din blogg väcker blandade känslor... Jag minns med skärpa hur underbart det var att flytta från stan. Men det är nödvändigt att återvända då och då och kolla så att det ser ut i alla fall ungefär som förut.

2008-06-25 @ 13:13:21
Postat av: Jag själv

Lillasyster: Säg till om det är något särskilt du vill att jag ska ta med!

2008-06-26 @ 11:28:17
Postat av: Lillasyster

Gröndalsskolan... Och Finnvedsskolan...

2008-06-26 @ 19:41:35
Postat av: Jag själv

Lillasyster: Det ska bli!

2008-06-29 @ 23:57:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0