Värnamobloggen på resa

I dag har Värnamobloggen varit ute och rest. Det är så väl ordnat att man kan stiga på tåget kl 8.39 på lördagmorgonen och vara framme i Halmstad efter en och en halv timme. En kort promenad till busshållplatsen och med stadsbussen till Östra stranden, så kan man vara i havet halv elva. I dag tog det lite längre tid, för jag satt på stranden och tvekade en stund innan jag bet ihop och trotsade vågor och vind och kastade mig i. Det behövde inte bli något kärringdopp - vågorna gick höga och slog snart över en. Jag var tveksam först till att åka över huvud taget på grund av vädret och möttes i Halmstad av ösregn som forsade över gatorna. Men sen gick vädret över i växlande molnighet och det var en jättefin dag.

Man hinner med både att fika och äta lunch innan tåget går hem kl 16.11. Är man ordentlig och tar matsäck med sig behöver det inte bli dyrt, men jag slog på stort och åt lunch på Timmerstugan, som är en restaurang på Östra stranden och får mig att minnas alla dagar och kvällar man hängde vid det som förr var Timmerstugan, på det ljuva 60-talet.

Merresor har hela sommaren haft ett fint erbjudande nästan alla dagar i veckan. Man löser en biljett för 120 kr och åker på den hur mycket och hur långt man vill inom deras område under dagen. Försök köra bil till Halmstad för det priset!



Så här "fint" var tåget hem dekorerat. Det lär kosta en förmögenhet att tvätta bort.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0