Deckare i Värnamo



Äntligen har jag börjat läsa Thomas Lundhs senast bok, detektivromanen "Stilla flyter död i Lagan". Jag vet inte hur andra läser den, men jag ser värnamomiljöerna tydligt framför mig när han beskriver hur personerna rör sig på Storgatsbacken, i  Prostskogen osv. En icke värnamobo får säkerligen inte samma upplevelse.

Än har jag bara hunnit till sidan 79, men jag gillar stilen och karaktärerna. Jag blir lite påmind om hur en annan deckarförfattare - Sue Grafton - skriver.

Om författaren tänker göra en deckarserie, så har jag tips på miljöer där hemska saker skulle kunna utspela sig om man har god fantasi. Tjuv- och polisjakt i spännande miljö, lik i flishög, fall från hög höjd... Hade jag förmågan skulle jag skriva själv, men jag nöjer mig med att blogga.

Kommentarer
Postat av: Skaffaren

Angående TV-faten: Jag förmodar att de är original. Om inte borde någon av alla kunniga retrobloggare ha reagerat och protesterat.

2012-05-07 @ 17:16:24
URL: http://skaffaren.blogspot.com
Postat av: Värnamobloggen

Skaffaren: Tack för att du svarade här också!

2012-05-08 @ 00:08:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0