Ett eget postkontor



Är du sugen på att ha ett eget postkontor hemma? Då har du chansen att skaffa ett hos Erikshjälpen i Värnamo. Det är inredningen från Posten i Lanna som skänkts till second hand-varuhuset.

Postkontoret har inte varit i bruk de senaste åren, men dessförinnan flitigt besökt av lannabor. Det sköttes under många år av ägaren till livsmedelsaffären vägg i vägg. Många in- och utbetalningar har passerat luckan, paket har vägts och taxerats från Lanna till hela världen och försändelser av alla slag har lämnats ut.

Nu är delar av inredningen till salu, men jag tänker inte lägga något bud. Dels för att det inte skulle få plats hemma hos mig och dels för att sex år i just detta postkontor får vara nog för min del.

Fast glaspartierna är väldigt snygga...



Kommentarer
Postat av: Skaffaren

Jag har suttit bakom glasluckan många gånger.

Vet du vad det kostar/kostade?

2012-05-07 @ 17:15:30
URL: http://skaffaren.blogspot.com
Postat av: Värnamobloggaren

Skaffaren: Inget fast pris utan budgivning.

2012-05-08 @ 00:10:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0