Cykla!Cykla!

Här sitter jag och lovar och lovar, men inget nytt inlägg kommer om Blå Huset. Nej i stället blir det ännu ett klagomål på snön. Vilket är totalt meningslöst, lika meningslöst som att tro att cykelbanorna skottas med prioritet.

På min gata i stan skottas det lite halvhjärtat, liksom på andra smågator.

En dag den här veckan - i onsdags - var det en fröjd att cykla, trots 17 minusgrader. Då var cykelbanorna fina, det var torr luft så det var inte heller halt. Men säg den glädje som varar; ni vet själva hur det är nu.


Snacka om utmaning! Svårcyklat, kan man säga. Vi som cyklar till jobbet på vintern borde vara direktkvalificerade till pris i tävlingen Cykla!Cykla! som arrangeras när det är barmark och värme. Det är väl ingen konst att lämna bilen hemma några gånger i maj och september? Att ha det valet. Och alltid välja bilen sen när snön kommer.

Att ge sig ut i bilvägbanan med cykeln är livsfarligt, men frestande för att förkorta tiden till jobbet och slippa pulsandet en bit.

Om fler cyklar på vintern kanske cykelbanorna skottas bättre?

Men, jag ger mig inte, det finns de som inte kan komma utanför rummet och längtar efter lite snöpulsande. På med broddarna och ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0