Bio i neon

Filmen i måndags var bra, men inte värd det högsta betyget. En trea på den femgradiga skalan, enligt min åsikt.

Det var Bio Kontrast som visade filmen, och innan visningen börjar brukar de ha en frågetävling. De ställer en fråga på något som anknyter till filmen och den som reser sig upp och säger rätt svar först får ett pris. Det var jag som vann i måndags! En kartong med popcorn och - en biobiljett! Vilket jättebra pris; popcornen är slut och biljetten kommer jag att utnyttja 16 februari, då "Bonjour Sagan" visas. Jag kunde rätt svar tack vare den här bloggen och inlägget jag gjorde om filmen. När jag letade upp bilden passade jag på att läsa lite också. Det kan löna sig att ha en blogg!



Är detta stans sista gamla neonskylt? Den som hade texten "Blommor" och härstammade från gamla Apladalens blomsterhandel, har nu försvunnit från sin senaste plats (innergården bakom Snipen). Vart har den tagit vägen?

Det finns de som är väldigt intresserade av gamla neonskyltar, t ex här på Svenska Neonskyltar.

Nej, det finns fler neonskyltar i stan. Klicka på länken ovan och gå till Värnamo.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0