Värnamobloggens bloggskola

Välkomna, alla nya besökare på Värnamobloggen! Jag har förstått att somliga är vana bloggläsare medan andra är nybörjare. Så här kommer Värnamobloggens bloggskola:

  • Ordet blogg kommer av engelskans "weblog", alltså en dagbok på nätet. Man kan fördjupa sina kunskaper med hjälp av Wikipedia. Jag skriver inte dagbok, varför man kan ha glädje av äldre inlägg som ofta fortfarande är aktuella.
  • En blogg har det senaste inlägget först.
  • Vill man läsa äldre inlägg finns det olika möjligheter att söka efter dem. Ett är att titta till höger, där det finns länkar under rubriken "Senaste inläggen". De står i publicerad ordning, från det senaste och bakåt.
  • Ett annat sätt är att se under "Arkiv" och klicka på en specifik månad. Då får man upp alla inlägg jag har gjort under just den månaden.
  • Är du intresserad av vad jag hittills har skrivit om fontäner, så klickar du på "Fontäner" under rubriken "Kategorier".
  • Om du vill veta vad jag har skrivit om t ex Värnamo Nyheter, så kan du skriva det som sökord i "Sök i bloggen".
  • Längst ned till höger finns "Länkar". Där finns tips på annat intressant att läsa (värnamorelaterat). Jag tar gärna emot tips!
  • Många uppdaterar sina bloggar dagligen - rentav flera gånger om dagen. Värnamobloggen gör nya inlägg flera gånger i veckan, så lägg adressen som bokmärke/favorit så du inte missar något!
  • Till varje inlägg finns det möjlighet att skriva en kommentar. Om du vill vara anonym, så hitta på ett namn som du använder när du kommenterar.
  • Alla bilder på Värnamobloggen har jag själv tagit, om jag inte angett annat. Var snäll och respektera att det är mina foton genom att fråga först om du vill använda dem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0