Nu är hela rasket rivet!

 
Under vårmånaderna jämnades kvarteret Duvan med marken. Jag kunde följa delar av arbetet från min arbetsplats och kände skakningarna i marken och hörde väggar rasa. Här gapar Pingstkyrkans fönster tomma, men enligt uppgift har de fina glasen tagits tillvara.
 
 
Jag har många bilder från rivningen, och det är jag inte ensam om. Arbetet väckte stort intresse och dagligen stod det folk och tittade och fotograferade.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Och så var det borta, alltihop och snart har vi glömt vad som en gång fanns där. Tur att vi har föreningen Gamla Wernamo, som har bilder på hur det såg ut från början...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0