Lunch på Vandalorum



Jag valde salladen: sallad med rödbetor, serranoskinka, ost och brödtärningar. Den serverades på ett skålliknande fat som vippade om man inte prickade in mitten. Gott om rödbetor, lagom mycket skinka, lite mer ost hade jag uppskattat, liksom en sås till - kanske en ostvariant eller med pepparrot. Gott var det, och mättande.


Till rätten serverades sallad, bröd och dricka.



Matsällskapet valde kålpuddingen, som serverades traditionellt med potatis och lingonsylt. Han var helt nöjd med anrättningen.



Dessert med finess, kallades bakverket till kaffet på maten. Det var en större munsbit citronmarängpaj som blev pricken över i:t på denna delikata lunch.

Priset låg högre än på lunchrestaurangerna i stan, men jag tror inte att restaurang Syltan har för avsikt att konkurrera med dem. Jag har lunchat på många museer och priset är ofta lite högre än vad man är van vid. Kålpuddingen kostade 99 kr och salladen 129 kr. En soppa fanns också som alternativ.

Om man dock ska tänka sig att värnamoborna ska åka ut till denna fina miljö på lunchen, så tror jag att ett enhetspris för repektive lunchrätt är modellen. Det kändes inte helt ok att betala så mycket mer för en sallad.


Kommentarer
Postat av: Tomas

På Vandalorum vill jag inte äta förrän personalen lärt att inte ställa besticken med handtagen nedåt.Skall jag stoppa skedblad i munnen när de hanterats av alla snuskiga medgäster? Äter aldrig personal från Miljö- och hälsovårdskontoret ute?

2011-07-12 @ 14:23:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0