Bio i Värnamo

Jag gillar biograf Metropol i Värnamo och stödjer den så mycket jag kan, tack vare mitt filmintresse. Många gånger går jag dit ensam för att se en film, andra gånger i sällskap med en eller flera kompisar. Det är praktiskt att boka plats via internet, det är som i storstaden.

I dag funderade jag på att se Svinalängorna. Då upptäckte jag vid bokningen att jag, som ensambesökare blir diskriminerad! Jag kan inte boka vilken plats jag vill!

När jag ställde in sökningen på 1 st biljett blev ett antal platser markerade som ej bokningsbara. Det fanns t ex två lediga platser längst ut på en rad. Dem kunde jag inte välja på. Där det fanns tre lediga i rad kunde jag inte välja den mittersta.

Jag vill inte gärna sitta och trängas med en okänd om armbågsplatsen på armstödet. Tycker om att ha lite luft omkring. Är det många som vill se filmen så visst förstår jag. Man fyller på så att alla får plats och då får man ta det.

Men i en halvtom salong vill jag kunna välja plats själv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0