Turist i Värnamo



Jag tycker om att turista i min egen stad. Ingen överraskning för den som läser Värnamobloggen, kanske sen starten. Gå gärna tillbaka och läs äldre inlägg (se lista till höger!).

Därför gick jag in på turistbyrån häromdagen för att få ny inspiration. Jag köpte en cykelkarta där det finns turer lagom långa för min dåliga kondition och även för de spänstigare som kan dra iväg på Rusken runt, 86 km.



Glatt och trevligt blir man bemött av dem som vet allt vad en turist behöver veta om Värnamo.

Man ser så tydligt på stan vilka som är turister. På kvällen strosar de utmed Storgatan och Storgatsbacken hand i hand, ofta med ett par barn i cowboy-hattar och leksakspistoler i följe. Det talas utrikiska på Harrys uteservering och man får visa vägen till närmsta pizzeria.



Turistbyrån finns i Stadshuset och är inte bara för besökare i Värnamo, utan där kan man hitta t ex fina presentartiklar.



Ett litet modellbygge av en Bruno Mathsson-stol kommer jag att köpa snart till mig själv!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0