Chaplin i Värnamo

På senaste tiden har jag ätit egenlagad mat på lunchrasten. Men ibland blir jag medlockad ut på stan av hungriga arbetskamrater. Senaste turen gick till Pizzeria Chaplin, känd som Värnamos första pizzeria. Nej, det var inte riktigt sant. Värnamos första pizzabagare! Sivan Tomic startade sin rörelse i Stadshuset och kallade den Napoli. Ett passande namn för en pizzeria! Restaurangen som finns där idag har kvar namnet, men är nu en lunchrestaurang.



Numera är Chaplin ett begrepp i Värnamo med sin spännande byggnad och inredning, samt Chaplin-inslagen naturligtvis.



Hela tiden byggs det om och till. Besöker man restaurangen i oktober ser den inte likadan ut som den gjorde i maj.



Menyn är dock densamma. Den här gången valde jag en pizza med fläskfilé och champinjoner. Den sedvanliga pizzasalladen och kolsyrat vatten på flaska till blev 80 kr att betala. Kaffe på maten ingick i priset.


Kommentarer
Postat av: frågande

Det hade ju inte gjort något om framsidan i allafall kunde bli klar någon gång....Men det kanske inte är meningen?

2009-10-14 @ 22:17:59
Postat av: Bloggarberta

frågande: Det har jag också undrat i många år...

2009-10-15 @ 10:39:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0