Äta asiatiskt i Värnamo



Ett nytt inslag på Kyrktorget är den ambulerande matvagnen "Asian Grill". Framför Bror Marklunds skulpturgrupp "Mäster Olof" står dagligen parkerad detta fordon som innehåller en lunchservering med mat för avhämtning.



Vi provade dagens rätt härom dagen. Det gjorde även kommunaltjänstemän och andra hungriga, som köade för t ex wokad kyckling, grönsaker och ris.

Det smakade bra och kan säkert bli ett alternativ till de andra lunchrestaurangerna. Men 70 kr för att ta med sig maten i lådor till jobbet och dricka kranvatten till - det var inte särskilt billigt. Matställen där man får likvärdig mat med dricka och sittplats inomhus kostar 80 kr på många ställen.

Kommentarer
Postat av: Linda Bui

hejsan , fin blogg ;D besök gärna min blogg!

2010-01-04 @ 14:09:47
URL: http://liindabuii.blogg.se/
Postat av: Bloggarberta

Linda Bui: Tack, och välkommen hit! Jag har läst din blogg! Kul att se bilder och läsa om vad du gör.

2010-01-05 @ 14:22:53
Postat av: Anders Söderström

Hallå där bloggarberta!

jag är en läsare på din blogg och tycker faktiskt det är rätt intressant om det du skriver!

Jag måste faktiskt rekommendera maten på asian grill och säga det är väldigt gott! När jag var där och handlade kostade dagens lunch, utan dricka 60kr - med 65kr? 70kr kostade det inte väl? Var inte särskilt dyrt tycker jag.....

2010-01-07 @ 17:19:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0