Bokens dag i Värnamo

"Det här är som på Folkan-danserna förr i tiden", sa en bekant i trängseln i foajén utanför biblioteket i Cupolen i Värnamo.

Naturligtvis ville jag skriva "utanför Cupolen i Folkets Hus", men så har det ju inte hetat på många år.

Jag kunde konstatera att det också var i stort sett samma publik - både nu på Bokens dag som på en lördagskväll med Streaplers 1969.

Hela teatersalongen var fullsatt, biljetterna tog slut långt i förväg och Ulfs bokhandel sålde böcker för fullt. Författarna signerade så pennorna glödde.



Så här fint skrev Alexander Schulman i min bok. "Till min vän" och "med kärlek". Väldigt rart! Det var den enda boken jag köpte, hans "Skynda att älska". Det hade jag tänkt göra länge; jag har läst hans blogg i kanske fyra år, och han är en lysande skribent.



Så småningom kommer jag också att läsa de andra författarnas böcker. Det var som alltid på Bokens dag intressant och underhållande att lyssna till beskrivningar om författarskapet och uppläsningar av utdrag ur de aktuella böckerna.

Och nej, Alex, din kavaj var inte blå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0