Vilse i Värnamo

Tidigt i våras när det var en fin dag för en cykeltur tänkte jag bege mig till Alandsryd. Hur tar man sig dit per cykel, nu när Gröndalsleden skär av de gamla vägarna? Jo, det finns två fina broar över vägen, och jag valde den som går mot Borgen.  Svängde förbi friluftsområdet och fortsatte grusvägen uppåt. Och uppåt och uppåt. Tänkte att det går väl någon väg rätt över, så jag kommer till bebodda trakter, men det var bara skog och grusväg. En skön och lätt ansträngande cykeltur, men det var ju till Alandsryd jag skulle. Till slut kom jag upp till toppen, där det finns några boningshus, och grusvägen fortsatte åt helt fel håll. Jag insåg att jag inte skulle komma till mitt tänkta mål på den vägen och såg det som bäst att vända om. I härlig fart med cykeln i lösgruset susade jag nerför backarna, tillbaka till Borgen, svängde höger förbi det nybyggda området och var på rätt väg.

Klicka på bilderna och se vilken fantastisk utsikt det är där uppe! Jag var riktigt glad för att jag tog fel väg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0