Prostskogsprojektet

Först var jag väldigt tveksam och var beredd att hålla med Thomas Lundh på Värnamo Nyheter när han skrev att Prostskogen inte längre är en skog, utan en park. Det är röjt och rensat en hel del i snåren runt Prostsjön. Men ju längre jag gick på vägen runt sjön, desto bättre kändes det. Först saknade jag stigen med de knotiga rötterna som man jämt snubblade på, men sen tänkte jag på hur fint det kommer att bli att cykla där i sommar.





Det är anlagt en ny liten sandstrand och ovanför är det planerat för vad jag tror ska bli en cykelparkering. Det är ljusare och luftigare, och vill man känna mera av rena skogen finns det stigar att vika av på in bland granarna.



I stället för att fortsätta stigen som leder ut mot kyrkogården är det schaktat och planerat för en gångväg nedanför prostgården. Tack Strandskyddet för det! Nu kan vi gå utmed sjön hela vägen runt och dessutom få se den vackra kyrkoherdebostaden från baksidan. Plötsligt kändes det som om Prostsjön kommit närmare stan.


Kommentarer
Postat av: lena

Hej!

Jag upplevde detsamma när jag gick runt Prostsjön förra veckan, Prostsjön har på något sätt "öppnat sig". Bra jobbat Tekniska kontoret!

2009-03-30 @ 14:10:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0