Soffmarodörer i Värnamo träder fram



I dagens Värnamo Nyheter kan vi läsa på insändarsidan hur det gick till när en hemsnickrad träsoffa demolerades. Den har uppenbarligen haft en plats utmed den populära Osuddenrundan och säkert glatt en och annan andfådd vandrare.



Blamaget har tydligen gnagt i samvetet hos de båda gunstig junkrarna Pär och David, varför den senare gör sig till talesman för dem båda och beskriver händelseförloppet. Ett gott initiativ, vill jag påstå; skämmas den som skämmas bör! Ingen skugga må falla på mopedburen ungdom, hurtiga joggare eller cyklande tanter. Inte heller på grillsugna pojkar och flickor på väg till badplatsen nu i skolavslutningstider. Heder åt medborgare som står för att konditionen kan kräva en halvtidspaus och därmed en sittplats, trots att det kan orsaka besvär.



Som Värnamobloggen alltid är på alerten, tänkte jag förära läsarna ett bildbevis, kanske rentav göra processen kort med soffan och själv slå mig ned på resterna. Men det fanns ingen soffa! Är den på reparation och väntas tillbaka? Jag cyklade hela rundan utan att hitta minsta spår efter möbeln.

Obs! Soffan på bilden är inte den som nämns i inlägget!


Kommentarer
Postat av: joke

Hej Berit,

vilka superfina bilder du tog här! Alltid kul att läsa din blog, småmysiga skrivelser som jag njuter av :). /Joke

2009-06-10 @ 22:42:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0