Årskrönika

Såhär på årets början är det brukligt att göra en sammanfattning av året som gått. Den här bloggen startade i mars, så vi missar några månader av företeelser och bilder från Värnamo.

Det var vid påsktiden och jag hade funderat ett tag på att starta den här bloggen. Vad skulle den handla om? Ingen nyhetsblogg, det skulle vara för krävande och jag har inte det intresset. Jag trivs i Värnamo och tycker att det är en fin och trevlig stad. När jag går eller cyklar i stan tycker jag det är roligt att fotografera, på min amatörmässiga nivå. Jag tycker om att uttrycka mig i skrift. Så det blev en kombination: skriva om företeelser i Värnamo och illustrera med foton.

Den första tiden berättade jag inte för någon om den här bloggen. Jag ville se om jag tyckte att det var roligt, om jag ville skriva inlägg någorlunda regelbundet. Och det var jättekul! Nu har jag alltid kameran med mig och idéerna kommer ständigt. När jag sen började få läsare blev det förstås ännu bättre. Läsarantalet ökar stadigt och det är inspirerande att bli läst. Fortsätt gärna att sprida Värnamobloggen till andra.



Yngve Ekström-utställningen på Smålands Konstarkiv i mars var en höjdare för mig, som är förtjust i hans möbler. Till jul fick mina egna Ekström-stolar nytt tyg!

Sen blev det ett litet uppehåll till juni, då jag tog nya tag och gick ut och tittade på blomsterdekorationerna i stan.



Den här rabatten på Flanaden är en favorit.

I juli blev det promenader i Apladalen och till Osudden, eller bara till Gästis.



Sen blev det augusti, semestern var slut och vi var tillbaka på jobbet. Då blev det Värnamodagarna - vilken succé! Måtte älgkebaben komma tillbaka i år igen!



September handlade om konstutställningar, föreläsningar, musikevenemang, kulturstafetten - det finns mycket att roa sig med i Värnamo!



Oktober - regn och dysterhet. Eller mysigt och galleribesök? På Galleri Hörle Slott ställde Kjell Sundvall från Ljungby ut.



I november var det fortfarande behaglig temperatur, den första snön kom i slutet av månaden, och så blev det premiär för julmässorna och julborden.



Vi har nyss lämnat december för några kalla januaridagar och skriver 2009.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0