I taket lyser stjärnorna

Johanna Thydells bok "I taket lyser stjärnorna" är en storsäljare och läses inte bara av tonårstjejer. Själv tycker jag den är väldigt bra, och mycket känslosam när hon skildrar en tonårsflickas kamp med att leva sitt liv - samtidigt som hon lever livet som dotter till sin cancersjuka mamma. Johanna Thydell är uppvuxen i Värnamo.

Nu är filmen klar - den har premiär 31 januari. Jag kan inte se att den visas i Värnamo på premiärdagen, men förhoppningsvis har jag letat för dåligt efter annonser.

Men Värnamobloggen har redan sett den, i går på filmfestivalen i Göteborg. Det var en fullsatt salong på biografen Roy på Avenyn.



Ursäkta bildens dåliga kvalitet, men blixten slog i spegeln som affischen var uppsatt på.

Värnamobloggen recenserar inte filmer - det gör andra mycket bättre - men jag vill tala om att den är mycket sevärd. Den är inte inspelad i Värnamo (det skulle man ju ha märkt!). Jag rekommenderar alla att se den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0