Erikshjälpen i Värnamo

Än slank det hit och än slank det dit och än slank det om inte i diket så i alla fall på trottoaren. Det hjälpte inte att jag hasade mig fram med små steg på blankisen; som en Bambi slog jag runt mitt emot taxistationen. Nej, jag har ingen bild på det och förhoppningsvis var ingen taxichaufför snabb med kameran. Inga ben brutna och inga stukningar, men jag räknar med några rejäla blåmärken.

Jag hade glädjen att slippa gå eller cykla i lördags och fick åka bil till Erikshjälpen. Begagnade prylar är väl inte det jag behöver som mest, jag borde ha tagit med mig ett par kartonger av vad jag har hemma, men det är roligt att se vad som finns där. Det tyckte inte bara jag och väninnan utan halva Värnamo med omnejd.



De största entusiasterna köar innan öppningsdags för att kunna göra de största fynden. Men vad som är ett fynd för en är det inte för en annan och man kan hitta mycket mer eller mindre nödvändigt när man än kommer dit.



När man inte orkar mer så kan man ta en fika, sitta i hörnan och titta på folk och jämföra inköpen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0