Västbovägen i Värnamo

Västbovägens nedre del mot järnvägen och viadukten är ett område som känns bortglömt. Nu kommer det kanske att bli ändring på det. Hittills har man kommit ur tunneln under spåren och hoppat av cykeln för att streta vidare uppför backen - de spänstiga trampar glatt vidare - och kastat ett öga åt Klevalidens fina gamla hus men mest sett den överväxta sluttningen ner mot Västbovägen. Visserligen har jag plockat lupiner där innan midsommar när de varit som vackrast och en och annan prästkrage har jag hittat också. Men särskilt vackert har det inte varit. Hade tomten fått vara kvar hade jag önskat en upprensning och att man hade tagit fram den gamla jordkällaren som jag har ett avlägset minne av att det fanns där. En bänk att sitta på och en rabatt med gammeldags växter. På den tiden innan tunneln var byggd, ja ända på 1970-talets början när man var och dansade på Folkan - då hände det att man parkerade där.

Men nu kommer det att bli annat! Hus ska byggas, två tomter är det planerat för och den ena villan är nästan klar.





Det ska bli spännande att se på, när det blir klart. En stadsbild som man är van vid sedan lång tid tillbaka kommer att helt ändra utseende.

Kommentarer
Postat av: SJ

Detta hade jag helt missat! Du upplyser oss!

2008-09-08 @ 21:05:53
Postat av: Värnamobloggerskan

SJ: Det är fördelen med att cykla - man hinner se saker och ting!

2008-09-08 @ 22:43:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0