Jönköpingsvägen i Värnamo

Det är inte den mest frekventerade gatan för söndagspromenader. Trafik, fabriker och bensinmack. Men det har sin tjusning, tycker jag. I alla fall fabrik, i det här fallet gamla Gummifabriken, som nu håller på att förvandlas.





Är det någon mer än jag som minns restaurangen här? Visst var det Industribaren den hette? Där har jag ätit wienerschnitzel en söndag 1973.



Jag trodde att det skulle bli en rask promenad, men kunde inte låta bli att gå in här, och kom ut med en kasse böcker, två rullar julpapper och en blomkruka.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Den kommer jag väl ihåg. Man läste menyn på en tavla på väggen. När man sedan bestämt sig tryckte man på en knapp vid den maträtt man önskade. Som liten kille brukade Pappa trycka in en köttbullar med sås, lingon och potatis till mig. Ingången var väl en bit bort mitt på fasaden mot gatan.

2008-11-04 @ 22:30:19
Postat av: Bloggerskan

SJ: Vi får gå till GG snart och sitta och minnas.

2008-11-04 @ 23:22:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0