Nu händer det saker i Värnamo!

Som jag skrev tidigare är det Värnamodagarna den här veckan, 20 - 24 augusti 2008. Och nu laddas det! Det är ju i morgon som är första dagen på detta evenemang som aldrig tidigare funnits i Värnamo. Nu skruvas och spikas det, det reses tält, det förbereds för matservering och centrum är avstängt. Den mekaniska tjuren smörjs, hoppborgen luftas, gitarrer stäms, rappare stampar takten och öltunnor rullas!



Så här såg det ut på Flanaden för en halvtimme sedan. I morgon kommer jag inte att kunna fotografera. Det kan man inte med älgkebab i ena handen och sillamacka i den andra.



På den här scenen kommer allehanda artister att uppträda. Fyrverkerierna har jag inte läst om, det ska bli fint att se.



I hastigheten läste jag ringaktning. Det hade inte varit kul. I alla fall kan jag få det gratis och behöver inte betala för det.

Ja, det kommer att bli ett liv och ett kiv i stan - när fick vi dricka starköl i tält senast?

Kommentarer
Postat av: Daniel

Då ska man ju dit och kika =)

2008-08-19 @ 20:55:38
URL: http://www.dannemannen.se
Postat av: Jag själv

Daniel: Klart man ska! :o)

2008-08-19 @ 21:51:30
Postat av: Daniel

Hehe nä, ingen snö =)

2008-08-20 @ 06:24:21
URL: http://www.dannemannen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0