Nu går skam på torra land!

Eller, tja - det är jag som får gå på torra land. Fast torrt och torrt - just nu kom det ett skyfall, precis när jag kommit innanför dörren, så det bryr jag mig inte så mycket om. Hade tur idag och fick cykla hem i solsken. Mycket kan man säga om vädret, men det är inte enformigt. Vad jag nu har blivit upprörd över är ett annat vatten: simhallen.

För ett par år sedan kunde man vara med på vattengympa i Värnamo simhall på onsdagsmorgonen kl 7.15 - en okristlig tid, men skönt ändå. Och populärt! Bassängen var full med damer och nån enstaka herre som gjorde knäna böj och spark i vattnet. Det är mycket bra gymnastik. Det bästa passet var dock på fredagarna, på en så bra tid som 18.30. Ett härligt avslut på veckan, trött och ren och nybastad kunde man pusta ut i soffan framför tv:n. Inte heller så trångt som på onsdagar, inga som armbågades om den platsen som man visst skulle känna till hade varit upptagen i 25 år. Men någon hade bestämt att det minsta antalet deltagare i gruppen skulle vara åtta, annars blev det ingen gympa. När vi mot slutet oftast var 6 - 7 st fick vi beskedet att nu blir det inget mer vattengympande på fredagskvällarna. För få deltagare. Vi blev förstås besvikna för det var liksom en helt annan sak än det där tidiga måndagspasset.

För en tid sedan var annonsen ute om höstens aktiviteter i simhallen. Grundvattengympa på onsdagsmorgonen och djupvattengympa kunde man bl a anmäla sig till. Ok, djupvatten lät spännande, tyckte jag. Anmälan skulle ske idag kl 13.00. Har det varit upptaget i telefonen? Har jag kunnat sitta i luren hela eftermiddagen? Det var anmälan till simskola och babysim också, så det har väl varit en hets i luren i simhallen idag. Kvart över tre kom jag fram. Det fanns förstås inga platser kvar. Jag vet inte hur man ska bära sig åt för att komma med på den träningen. Köa utanför med sovsäck två dar i förväg?

Men vad står det... "Vattengympa (pro), start fredag". Pro, det måste betyda professionell, och det är jag väl, jag som har gått i flera år? Men tyvärr - det är pensionärsföreningen PRO som har gympa för sina föreningsmedlemmar! Hur blir man medlem??


Kommentarer
Postat av: SJ

Att du inte sa till!? Frun har stått och köat i regnet halva dan. Aj aj.

2008-08-20 @ 22:09:45
Postat av: Jag själv

SJ: Vad vet jag om vad fruar har för sig??

2008-08-21 @ 09:36:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0